Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0 kr
Till kassan

Köpvillkor

LEVERANSVILLKOR

Samtliga villkor gäller för leveranser inom Sverige. Vänligen kontakta vår kundtjänst för prisuppgifter och villkor gällande leveranser utanför Sveriges gränser.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS och E-post avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.

Leveranstid

Leveranstid 2-5 dagar. Din order skickas från den butik som har varan i lager, därför kan det förekomma att din order delas upp och skickas från två butiker. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella prisfel och lagerfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.

Transport

All transport sker med hjälp av Postnord och skickas fraktfritt. Returfrakt tillkommer på eventuella returer.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Footlight. Genom att beställa varor på Footlight accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Footlight.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Footlight reserverar sig mot eventuell slutförsäljning.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerhållning samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager, det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 14 dagar från det att du har tagit emot din order. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 60 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på Footlight är angivna i SEK, inklusive moms.

Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Med Betala Direkt kan du betala dina köp direkt via ditt bankkonto. Du kan ansluta ditt bankkonto till Klarna första gången du använder Betala Direkt, eller göra det via vår app, med hjälp av Mobilt BankID. Klarna kommer sedan ihåg dina uppgifter för att du ska kunna handla och betala ännu smidigare nästa gång. Pengarna dras inom 1-3 bankdagar efter att butiken skickat din beställning, och om vi inte kan dra pengarna från kontot skickar vi istället en faktura till mejladressen som du använde när du handlade.

Vid framtida köp kan Klarna av säkerhetsskäl be dig bekräfta din identitet via Mobilt BankID på nytt. Kom ihåg att du alltid är täckt av Klarnas köparskydd när du handlar med oss.

Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa, Mastercard och Amex.

Läs mer om Klarna kortbetalning här.

Klarna Faktura - betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB.

Läs mer om Klarna Faktura här

Klarna Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.
Läs mer om Klarna Konto här.

 

BYTES OCH RETURRÄTT


Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Varan får provas, men ej användas. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen.

Vill du nyttja din ångerrätt kan du lämna in din vara till någon av våra butiker eller skicka in till vårt huvudkontor. Maila kontoret på customerservice@footlight.se för att få din retursedel. Retur till huvudkontor kostar 50 kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten.

Om ditt betalsätt är Klarna faktura ska du Logga in på Klarna.se eller i deras app och klicka på "Rapportera retur" på den faktura som det gäller följt av "Jag har returnerat mina varor". Då pausas din faktura och förfallodatumet så att vi hinner hantera returern. Din faktura kommer sedan att bli uppdaterad om du har valt att behålla delar av order, om inte så kommer den att uppdateras till endast returavgiften om 50 SEK.

Footlight åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via Footlight.se.


Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Footlight.se har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, customerservice@footlight.se
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
-ordernummer
-fakturanummer
-titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Faktura så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

Footlight reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Footlight förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Footlight är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Footlight följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Footlight att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Footlight AB, Traktorvägen 15, 226 60 Lund
Telefon: 046-15 85 10
E-post: customerservice@footlight.se
Vårt organisationsnummer är 556596-4474.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-15.00.